Osobowe » Audi » A8 » D3
 
Audi A8 D3 dane techniczne
Audi A8 D3 dane techniczne. Modele A8 D3 to duże, komfortowe i bogato wyposażone auta klasy wyższej z grupy VAG, zaliczane do segmentu F, jest to druga generacja A8, oznaczone jako wersja D3.

Po raz pierwszy wersja ta została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w 2002.

Audi A8 D3 miało charakterystyczną, smukłą sylwetkę sedanu o wyraźnych liniach. Miało ono proporcjonalne i harmonijne proporcje, z długim przodem, płynnymi liniami biegnącymi przez całą długość karoserii i delikatnie opadającym dachem. Był dużym samochodem, o długości około 5 metrów. Miał on imponujące wymiary, które podkreślały jego obecność na drodze i zapewniały przestronne wnętrze.

Przód samochodu wyróżniał się charakterystycznym, szerokim grillem w kształcie litery "Singleframe", który stał się później charakterystycznym elementem marki Audi. Nad nim umieszczono ozdobną listwę chromowaną. Reflektory były ostro zarysowane i wyposażone w diodowe światła LED, co dodawało samochodowi nowoczesnego wyglądu.

Tylna część Audi była równie elegancka, z subtelnymi detalami. Lampy tylne były duże i wąskie, zespolone przez charakterystyczny chromowany pasek, który biegł przez całą szerokość tylnej części samochodu. Tylna szyba była lekko nachylona, co dodawało dynamicznego wyglądu.

Wykończenie Audi A8 D3 wyróżniało się wysokim poziomem wykończenia i dbałością o szczegóły. Karoseria była gładka i lśniąca, a użyte materiały były wysokiej jakości. Samochód mógł być wyposażony w eleganckie felgi aluminiowe, które podkreślały sportowy charakter pojazdu. A8 D3 pokazało zaangażowanie Audi w innowacje. Warto zauważyć, że był to pierwszy samochód produkcyjny wyposażony w całkowicie aluminiową ramę przestrzenną, znaną jako Audi Space Frame (ASF). Ta technika konstrukcyjna pomogła zmniejszyć wagę przy zachowaniu sztywności konstrukcyjnej, co skutkowało lepszymi osiągami, oszczędnością paliwa i obsługą.

Wnętrze A8 D3 było wykonane z wysokiej jakości materiałów, takich jak skóra, drewno i metal. Dbano o szczegóły i oferowano różne kombinacje kolorystyczne oraz wykończenia, umożliwiając dostosowanie wnętrza do indywidualnych preferencji. Materiały były starannie dobrane, aby zapewnić elegancję i komfort.

Fotele dla kierowcy i pasażerów były regulowane elektrycznie i oferowały funkcje podgrzewania i wentylacji, zapewniając wysoki poziom komfortu podczas podróży. Przestronne wnętrze umożliwiało wygodne podróżowanie zarówno z przodu, jak i z tyłu.

A8 D3 było zaopatrzone w zaawansowane systemy multimedialne i technologiczne. Centralnym elementem było Audi MMI (Multi Media Interface), które było interfejsem sterowania różnymi funkcjami pojazdu, takimi jak nawigacja, odtwarzacz audio, ustawienia klimatyzacji itp. Obsługa odbywała się za pośrednictwem pokrętła i dotykowego ekranu.

Audi A8 D3 było wyposażone w wiele zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, między innymi adaptacyjny tempomat, system ostrzegania o zmianie pasa kierunku jazdy, system monitorowania martwego pola, system parkowania z przodu i z tyłu oraz wiele innych, które pomagały w zapewnieniu bezpiecznej i komfortowej jazdy. Dodatkowo A8 D3 zawierało zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu i asystent parkowania.

Przestrzeń i bagażnik: A8 D3 oferowało przestronne wnętrze zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Zapewniało dużo miejsca na nogi i szerokie siedzenia. Ponadto bagażnik był pojemny i umożliwiał transport większych ilości bagażu.

Modele te oferowały szeroką gamę mocnych silników, w tym warianty benzynowe i wysokoprężne. Gama silników obejmowała silniki V6, V8 i W12 o różnej mocy wyjściowej, aby zaspokoić różne preferencje klientów. A8 D3 było również wyposażone w system napędu na wszystkie koła Audi Quattro, zapewniający lepszą przyczepność i stabilność.

W 2006 roku z taśm zjechał Audi S8 to wysokowydajny wariant sedana A8, oferujący zwiększoną moc i bardziej sportowe prowadzenie. S8 słynie z połączenia luksusu i wydajności, zapewniając ekscytujące wrażenia z jazdy. Modele S8 zwykle mają bardziej agresywne elementy stylistyczne, większe koła, ulepszone hamulce i mocniejszy silnik (5.2 V10 FSI 450KM)

w porównaniu ze standardowymi modelami A8. Wersje S8 często są wyposażone w system napędu na wszystkie koła Audi Quattro, który poprawia ich osiągi i przyczepność

 

W 2007 roku przeprowadzono facelifting, zmiany obejmowały przód i tył. A8 D3 otrzymały zmienione elementy stylistyczne. Zaprojektowaną nową przednią osłonę chłodnicy, zmienione zostały reflektory i tylne światła w technologii LED. Zaktualizowano również zderzaki, aby uzyskać odświeżony wygląd.

Wnętrze zmodyfikowanego A8 D3 zawierało ulepszenia w zakresie materiałów, wykończeń i technologii. Zawierał ulepszone opcje tapicerki, poprawione elementy wykończenia i zaktualizowane elementy sterujące. System informacyjno-rozrywkowy i interfejs MMI zostały również wzbogacone o nowe funkcje i ulepszoną funkcjonalność.

D3 oferował szereg opcji silnika, w tym zarówno wersje benzynowe, jak i wysokoprężne. Silniki zostały zaktualizowane w celu poprawy osiągów i wydajności, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi emisji.

W zmodernizowanym A8 D3 wprowadzono kilka nowych funkcji technologicznych. Obejmowały one adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, poprawiony system nawigacji i ulepszony system audio. Dodatkowo, jako opcje dostępne były niektóre zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, jak asystent widzenia w nocy i monitorowanie martwego pola.

Audi A8 D3 dane techniczne.

Lata produkcji: 2002 - 2010.

 

Wyposażenie standardowe:

  • Radioodtwarzacz z AM/FM, odtwarzaczem CD, a także gniazdem AUX lub USB do podłączania urządzeń zewnętrznych. Często dostępne były również systemy audio zwiększające jakość dźwięku.
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, która pozwala na niezależną regulację temperatury dla kierowcy i pasażera z przodu.
  • Wielofunkcyjna kierownica wyposażona w przyciski umożliwiające sterowanie różnymi funkcjami samochodu, takimi jak system audio, tempomat, zestaw głośnomówiący itp.
  • Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne oraz systemy kontroli trakcji i stabilizacji.
  • System ABS (System Antyblokujący),
  • ESP (Elektroniczny Program Stabilizacji),
  • Systemy wspomagające hamowanie (EBD, BAS),
  • Elektryczny hamulec postojowy,
  • System kontroli trakcji (ASR), oraz asystent ruszania pod górę.
  • System nawigacji: W niektórych wersjach Audi A8 D3 był wbudowany system nawigacji satelitarnej, który umożliwiał nawigację po drogach.
  • Felgi aluminiowe, które podkreślały sportowy wygląd samochodu.

Wyposażenie opcjonalne:

  • Klimatyzację czterostrefową, umożliwiającą dostosowanie klimatu także dla pasażerów z tyłu.
  • System audio premium, system audio Bang & Olufsen lub system audio Bose, oferujące jeszcze lepszą jakość dźwięku i wydajność głośników.
  • Systemy asystujące i bezpieczeństwa, takie jak adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola, asystent parkowania, systemy ostrzegania o kolizji lub systemy kamer wokół pojazdu, które pomagają w bezpiecznym prowadzeniu pojazdu.
  • Wyposażenie wnętrza w wysokiej jakości skórę, która dodaje jeszcze większy luksus i elegancję.
  • Fotele z funkcją masażu oraz wentylacji, które zapewniają jeszcze wyższy poziom komfortu podczas długich podróży.
  • Szyberdach, który umożliwia dostęp do świeżego powietrza i dodaje odczucie przestrzeni wnętrza.
  • Systemy multimedialne i rozrywki obejmowały odtwarzacze DVD zintegrowane z ekranami tylnych siedzeń dla pasażerów z tyłu oraz interfejsem do podłączenia urządzeń zewnętrznych za pomocą gniazd USB.
  • Adaptacyjne reflektory LED, które dostosowują się do warunków jazdy i zapewniają optymalne oświetlenie drogi.
  • Pakiet sportowy, który może obejmować sportowe zawieszenie, większe felgi, sportowe fotele i inne elementy, które podkreślają charakter sportowy pojazdu.

Dane techniczne Audi A8 D3 silniki benzynowe.

Pojemność silnika Rok produkcji 0-100 km/h V–max. Pb
2.8e V6 FSI 210KM 2007-20108.02388.3
3.0 V6 220KM2003-20057,92429.6
3.2 FSI V6 260KM2005-20097.72509.9
3.7 V8 280KM2003-20067.325011.7
4.2i V8 335KM2003-20056.325011.9
4.2 FSI V8 350KM2006-20096.125010.9
5.2 V10 FSI 450KM* 2006-2010-250-

 

Dane techniczne Audi A8 D3 silniki wysokoprężne.

Pojemność silnika Rok produkcji 0-100 km/h V–max. ON
3.0 TDI 233KM2003-20057.82438.4
3.0 TDI V6 233KM2005-20108.62438.6
4.0 TDI V8 32V 275KM2003-20056.72509.6
4.2 BiTDI V8 326KM2005-20095.92509.5
4.2 BiTDI V8 326KM2005-20095.92509.5
 
   * Audi A6 D3 S8
   * Moc: 1 KM = 0,74 kW.
   * V–max.: prędkość maksymalna km/h.
 
Rodzaj paliwa. Na zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wpływ pojemność silnika, wersja wyposażenia, rodzaju napędu oraz typu nadwozia.
 
   * Pb: rodzaj paliwa benzyna – średnie spalanie paliwa w cyklu mieszanym.
   * ON: rodzaj paliwa diesel – średnie spalanie paliwa w cyklu mieszanym.

Wymiary i typ nadwozia:

 Audi A8 D3 Sedan facelifting:

  • Długość 5 062 mm
  • Szerokość 1 894 mm
  • Szerokość z lustrami 2 028 mm
  • Wysokość 1 444 mm
  • Rozstaw osi 2 944 mm
  • Rozstaw kół przednich 1 622 mm
  • Rozstaw kół tylnych 1 609 mm
  • Liczba drzwi 4
  • Liczba miejsc 5
  • Pojemność bagażnika 500 litrów
  • Współczynnik oporu powietrza Cx: 0.27

Masy:

Masy samochodów zależą od silnika, wersji wyposażenia, rodzaju napędu oraz typu nadwozia.

  • Audi A8 D3 Limousina (sedan) - masa własna od około 1 720 do 1 945 kg.

W przypadku silników benzynowych masy zaczynały się od około 1 720 kg (np. 3.0i V6 o pojemności 2976 cm3) do około 1 945 kg (np. 6.0 W12 o pojemności silnika 5998 cm3), a w silnikach diesla masy zaczynały się od około 1 830 kg (np. 3.0 TDI 233 KM) do około 1 945 kg (np. 4.0 BiTDI V8). Wersje z napędem na cztery koła (tdi quattro) były nieco cięższe niż wersje z napędem na przednią oś. Warto zaznaczyć, że masy podane powyżej to wartości orientacyjne i mogą różnić się w zależności od specyfikacji konkretnego egzemplarza oraz kraju, w którym został on sprzedany.

Skrzynia biegów:

  • Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów (6HP26): Jest to standardowa skrzynia, którą można znaleźć w większości modeli A8 D3.
  • Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, nie była tak powszechne stosowane, tylko niektóre modele A8 D3 były wyposażone w tą skrzynię przekładniową.
  • Sześciobiegowa skrzynia automatyczna typu Tiptronic była montowana w takich modelach jak S8. Skrzynia ta umożliwia zarówno automatyczną zmianę biegów, jak i ręczne sterowanie za pomocą łopatek.

Zobacz nowe i używane auta osobowe marki Audi A8 D3.