Generacje Forda Focusa


 
 
Ford Focus Mk1Ford Focus Mk1

(1998 - 2005)

Ford Focus Mk2Ford Focus Mk2

(2003 - 2011)

Ford Focus Mk3Ford Focus Mk3

(2011 - 2018)

Ford Focus Mk4Ford Focus Mk4

(od 2018)

Ford Focus

Ford Focus był dostępny w różnych wersjach nadwoziowych, w tym jako 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowy hatchback, sedan (4-drzwiowy), i kombi (nazwane "Focus Wagon"). Późniejsze generacje Focusa wprowadzały także bardziej sportowe warianty, takie jak Focus ST i Focus RS.

Firma oferowała różne jednostki napędowe, w tym benzynowe i wysokoprężne, o różnych pojemnościach i mocach. Silniki były dostosowane do różnych preferencji i rynków docelowych.

Wyposażenie Focusa obejmuje różne technologie i funkcje, takie jak systemy multimedialne, systemy bezpieczeństwa, asystentów kierowcy i wiele innych, które ewoluowały wraz z kolejnymi generacjami.

Ford Focus zdobył dużą popularność na rynku amerykańskim, europejskim i globalnym. Zdobył wiele nagród, zarówno za osiągnięcia w dziedzinie designu, jak i za zaawansowane technologie. Doczekał się kilku generacji od debiutu, z kolejnymi ulepszeniami i modyfikacjami w zakresie wyglądu, wyposażenia i osiągów.

Wersje sportowe to między innymi Ford Focus ST i Focus RS to modele o zwiększonej mocy i sportowym charakterze, które zyskały rzesze fanów na całym świecie.

Ford Focus Mk1 (1998 - 2005)

Ford Focus Mk1, to pierwsza generacja samochodu kompaktowego. Był produkowany przez amerykańskiego producenta samochodów od 1998 do 2005 roku. Focus Mk1 znacząco różnił się od swojego poprzednika, Forda Escorta, i został zaprojektowany jako bardziej nowoczesna i konkurencyjna oferta w segmencie samochodów kompaktowych.

Ford Focus Mk2 (2003 - 2011)

Ford Focus Mk2, znany również jako Ford Focus drugiej generacji, był produkowany od 2004 do 2011 roku. Focus Mk2 był dostępny w wielu wersjach nadwozia, w tym w trzydrzwiowym i pięciodrzwiowym hatchbacku, czterodrzwiowym sedanie i wariancie kombi. Mk2 dzielił swoją platformę z innymi pojazdami w gamie Forda, a także z niektórymi modelami Volvo i Mazdy.

Wspólna platforma przyczyniła się do poprawy prowadzenia i dynamiki jazdy. Samochód był oferowany w gamie silników benzynowych i wysokoprężnych o różnej mocy. Opcje silnika obejmowały zarówno warianty Duratec, jak i TDCi, zapewniając równowagę między osiągami a oszczędnością paliwa.

W 2008 roku Ford Focus Mk2 przeszedł lifting, w ramach którego zmodernizowano wygląd zewnętrzny, wyposażenie wnętrza i ogólne udoskonalenie. Zmodyfikowana wersja zawierała nową przednią osłonę chłodnicy, zmienione reflektory i inne ulepszenia estetyczne.

Ford Focus Mk3 (2011 - 2018)

Ford Focus Mk3 odnosi się do trzeciej generacji, który był produkowany od 2011 roku. Samochód przeszedł przeprojektowanie, oferując bardziej nowoczesny i opływowy wygląd zewnętrzny w porównaniu do swojego poprzednika. Wnętrze również zostało zaktualizowane, dodając ulepszone materiały i bardziej współczesny układ.

Podobnie jak jego poprzednik, samochód jest dostępny w różnych wersjach nadwozia, w tym hatchback, sedan i kombi.  Zbudowany jest na platformie Forda Global C, oferującej ulepszoną sztywność konstrukcyjną i przyczyniającą się do zwiększonej dynamiki jazdy.

Focus Mk3 jest wyposażony w szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych, oferujących różną moc i oszczędność paliwa. W niektórych silnikach benzynowych wprowadzono technologię EcoBoost, zapewniając równowagę między osiągami a oszczędnością paliwa.

Podobnie jak w przypadku Mk2, gama Focusów Mk3 obejmuje modele o wysokich osiągach, takie jak Focus ST i Focus RS. Modele te są znane ze swoich bardziej sportowych funkcji, lepszych osiągów i charakterystycznej stylizacji.

Ford Focus Mk4 (od 2018 roku)

Ford Focus Mk4 to czwarta generacja Forda. Model ten oferuje różne style nadwozia, takie jak hatchback, sedan czy kombi. Zbudowany na zaktualizowanej platformie, zawierającej najnowsze ulepszenia inżynieryjne i projektowe w celu poprawy wydajności, obsługi i bezpieczeństwa.

Focus Mk4 jest oferowany w szerokiej gamie nowoczesnych i oszczędnych silników, w tym benzynowych, wysokoprężnych, hybrydowych i elektrycznych układach napędowych, w zależności od rynku i modelu.