
Kuga MK1 od samego początku wyróżniała się na tle konkurencji. Agresywna linia nadwozia, duży grill i muskularne nadkola podkreślały dynamiczny charakter tego modelu. Przód nawiązywał stylistycznie do Forda Focusa, natomiast podwyższony prześwit i charakterystyczne przetłoczenia na bokach nadawały mu wyrazistości. Projektanci Forda zadbali o to, by Kuga wyglądała zarówno elegancko w miejskim otoczeniu, jak i bojowo na bezdrożach.
Pierwsza generacja Forda Kuga zdobyła najwyższą ocenę w testach Euro NCAP, dzięki zastosowaniu licznych systemów bezpieczeństwa. W standardzie znajdowały się ABS, ESP, poduszki powietrzne czołowe i boczne, a także kurtyny powietrzne chroniące pasażerów.
Ford Kuga MK1 oferowany był zarówno z napędem na przednie koła (FWD), jak i z napędem na cztery koła (AWD). System AWD był inteligentny – automatycznie rozdzielał moment obrotowy między osiami w zależności od warunków na drodze. Choć Kuga nie była rasową terenówką, to radziła sobie przyzwoicie na śliskiej nawierzchni czy lekkim terenie.
Ford Kuga MK1 wnętrze:
Kokpit samochodu jest ergonomiczny i dobrze wyposażony. Inspirację Fordem Focusem widać było w układzie deski rozdzielczej i intuicyjnym rozmieszczeniu przycisków. Fotele były dobrze wyprofilowane, a przestronność wnętrza pozwalała na komfortowe podróżowanie dla czterech dorosłych osób. W standardzie dostępne były elektryczne szyby, klimatyzacja oraz wielofunkcyjna kierownica..
Ford Kuga MK1 oferował system Ford Convers+, który wyświetlał kluczowe informacje na centralnym ekranie. W bogatszych wersjach wyposażeniowych można było znaleźć radio Sony, nawigację oraz zestaw Bluetooth. Pod koniec produkcji pojawiła się możliwość zamówienia opcjonalnej kamery cofania.Ford Kuga MK1 opinie:
Jak każdy samochód, także Ford Kuga MK1 miał swoje słabe punkty. Do najczęściej zgłaszanych problemów należały:
- Awarie dwumasowego koła zamachowego w dieslach.
- Problemy z elektroniką, szczególnie systemem multimedialnym.
- Zapychanie się filtra DPF przy krótkich trasach. Wycieranie się wnętrza przy intensywnym użytkowaniu.
Ford Kuga MK1 dane techniczne
Lata produkcji: 2008-2012
- Niemcy – Saarlouis
Silniki benzynowe
Silniki diesla
Wyposażenie standardowe:
- System ABS
- System stabilizacji toru jazdy ESP
- Klimatyzacja manualna
- Elektryczne szyby przednie
- Elektrycznie sterowane lusterka
- Centralny zamek z pilotem
- Felgi stalowe 16’’
Wyposażenie opcjonalne:
- Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)
- Elektryczne szyby tylne
- Tempomat
- Podgrzewane fotele przednie
- Czujniki parkowania
- System nawigacji
- Reflektory ksenonowe
Wersje wyposażenia:
- Individual
- Titanium
- Titanium S
- Trend
Ford Kuga wymiary:
- Liczba drzwi 5
- Liczba miejsc 5
- Długość 4443 mm
- Szerokość 1842 mm
- Szerokość z lusterkami 2128 mm
- Wysokość 1650 mm
- Rozstaw osi 2690 mm
- Rozstaw kół przednich 1570 mm
- Rozstaw kół tylnych 1565 mm
- Średnica zawracania 11.5 m
- Promień skrętu 5.8 m
- Prześwit 195 mm
- Minimalna pojemność bagażnika 410 l
- Maksymalna pojemność bagażnika 1405 l
- Pojemność zbiornika paliwa 66 l
Ford Kuga waga:
- Ford Kuga – masa własna to około 1606 - 1624 kg.
Warto zaznaczyć, ze masy podane powyżej to wartości orientacyjne i mogą różnic się w zależności od specyfikacji konkretnego egzemplarza oraz kraju, w którym został on sprzedany.
Skrzynie biegów:
- manualna 6 biegowa AWD Euro 5
- automatyczna AWD Euro 5
- automatyczna MPS6 6-stopniowa AWD Euro 5
Pozostałe generacje: